tirsdag 24. april 2012

På skattejakt i Milano...


Mens mine venninner har sondert loppemarkedene i helgen, har jeg vært på møbelmessen i Milano og kost meg. Jeg har bodd i Milano tidligere, og har et par favoritt bruktsjapper jeg liker å dra innom når jeg er der. I tillegg har de et stort loppemarked på lørdager jeg var mye på når jeg bodde der, så var veldig spent på hvordan den hadde utviklet seg siden sist...

Noen søte kaffekopper jeg fant på loppemarkedet "Senigallia" i Milano

Klikk videre for å lese masse mer...

-------------------------------------

Da jeg gikk rundt i Zona Tortona, et område i sentrum av Milano hvor designere stiller ut i forbindelse med møbelmessen, dukket plutselig dette skiltet opp:



...og da måtte vil følge skiltet opp i en leilighet hvor de solgte litt av verdt av klær og smykker og annet snaks. Der fant jeg denne søte "Portacassette" (kassetkasse), fra 70-tallet!

Kan åpnes så du kan vise frem alle kassettene dine på fest;) Hmm, hva kan den brukes til idag mon tro? Kanskje jeg må finne frem de gamle kassettene mine..

-------------------------





SUPERFLY VINTAGE
Adresse: Ripa di Porta Ticinese 32
Ryddig, oversiktlig og litt for dyr vintagebutikk
som du bare kan glemme å prute i. Hun som
jobber der gidder nesten ikke snakke med deg en
gang etterpå, hvis du prøver å prute. Men de har
mye fine ting, både småting og klær, så det er verdt
å ta turen innom for å bli inspirert. Og hvis du finner
drømmegjenstanden/kjolen der, så er det verdt å
betale litt for det uanset..

Strøkne retroglass og solbriller...



--------------------------------

Antikkhandel (uten navn)
Adresse: Ripa di Porta Ticinese 45 (?)
Kjemperotete bruktbutikk som er verdt turen
bare for å se han gamle mannen som sitter bak
skrivepulten sin og virker helt motvillig til å selge
noe som helst i butikken. Han lider sannsynligvis
av samlemani, og man kan nok finne et og annet
fantastisk her, men veldig vanskelig handlesituasjon
når han nekter å løfte blikket opp fra boka si når
du snakker til han (og jeg snakker t.o.m. italiensk!!)


Skattekiste?




----------------------------------



Loppemarkedet "Senigallia"
Adresse: Via Valenza 17 (?)
Dette er et god og blandet marked med nye og gamle ting om hverandre+en del tyvegods. Dette
er markedet for oss "ivrige", for her er det mye dritt også.
Ikke veldig inspirerende, og alle godsakene jeg pleide å finne her tidligere, som vintage solbriller og annet snacks, er helt borte. Det var synd, men fikk likevel med meg et par ting, men for å være helt ærlig, ting jeg like godt kunne funnet her hjemme på loppis...








                Gamle sykler, nøkler, beslag og andre rariteter kan du finne her!





1 kommentar: